::ANAK MURID::

++..kejayaanku..++

urm..cmne ek nk mulekn cite..huhu..syok ni..br ni aku g johor tuk wakil IPGM dato razali kagum olahraga kt bandar penawar.aku masuk la acara lari banyak2..800m,1500m,3000m,4x100m n 4x400m..dr hari pertama start karnival 2 smpai second last ade acara aku.tp..dlm banyak2 acara 2 satu je aku menang..huhu..almaklum la..mule2 semangat lg.last2 bile tibe nk blik dh rase mls dh nk lari.puas 'tek' round trek 2..huhu..ade ke patut aku n da geng dlm acara 4x400m masuk acara 2 nk kalah.org lain sume nk menang..xke plik 2..huhu..sebabnye mls dh nk lari.kiteorg dh plan dh xmau ke pringkt semi final.last2 dpt jugak.2 sume gara2 aku la.syok sgt lari pas2 g potong org dpn.so,scra automatiknye kne la msuk semi final.sume geng aku mrh la kt aku.aku pn mne la tau.terlupe plak ape yg kiteorg plan 2..ble dh msuk semi final 2, aku dr pelari no 4 kne jd pelari no 1.sebbnya geng2 aku ckp tkt aku potong org lain lg.xpsl2 kne msuk final plak..hoho..finally,kteorg dpt no last n xdpt g final.bkn main sonok lg sume.dh la lari smbil senyum2.smpai ade la hakim blpn 2 suke je tgk kte org.ktenya mmg elok sgt la pkai huruf 'S' mse nk lri..dan..team kami d gelar team suke senyum..haha..2 kisah aku ngan team 4x400m.

ni kisah aku lari 3000m plak.dh la lari tyme hujan.hbs baju aku basah 'bejerok' kne dek hujan.nk bt cmne.terpksa la lari tyme 2..kalu x,memg xde mase dh la.3000m kne 8x pusing trek 2..dh la xprnh masuk acara ni..kne lwn ngan 16org peserta kalu xslp aku.xpe la..aku lyn je la larian 2..lari punye lari d tengah hujan smpai la round ke 7 aku berada d tempt ke 3.tgl 1round lg..mse 2 perut aku dh sakit thp cipan dh.xprnh sblm ni skt cm2.lec n kwn2 suruh aku thn..aku pn thn la..lari lg..msuk round 8 aku rse xthn dh.tp kuatkn jgk smngat ni..mklum la..xkn nk brenti..pngt gangsa dh dlm tangan dh.bile sampai kt 100m akhir aku buke lgkah luas nk hbskn larian.nk pecut hbs xbleh dh.nk kejr no 1 mmg xbleh dh.die nk smpai dh.tp..ntah tibe2.20m akhir 2 aku dpt semngt dr mne ntah suruh aku aku pecut lg.dgn semngtnye aku pn pecut la n berjaya potong org india dr ipg mne ntah yg berada d tmpt ke 2 time 2..dan akhirnye aku berjya smpai d garisn pnmt dgn mndpt pingt perak.smpai je aku trus n agis sbb brjya smpai n sbb skt sudu hati yg sgt2..thanks sume ats sokongan anda!!=)

-lps penat lari nih-


❀ jenguk sudah,tekan sudah,baca sudah,kOmen je belum =) ❀

No comments: