::ANAK MURID::

belajar..kawin..kerja..

assalamualaikum dan selamat petang..

belajar..kawin..kerja..yang mana 1 pilihan hati??bagi saya, mesti la belajar dulu..lepas belajar keje.insyaallah..tahun depan saya bakal di postingkan.tempat posting??waa..mesti la pilih terengganu..sebab ape pilih terengganu..sebab mk yang suruh..sebab ape mak suruh??sebab saya p tanye mk nk mntak mne??dah xtau sgt nk pilih negeri mne.ade yg suruh pilih kedah.tapi..baik saya tnye mk dlu cmne.huhu..urm..lepas keje??kumpul duit dulu manyak2..penuhi impian & harapan.ade rezeki bleh beli kete.Honda CRV ke..Toyota Alphard ke..hoho..jauh berangan..brape tahun nk kumpul tu ek??gaji cikgu bukan besar sgt pn kn.xkawin la kalu cmtu.huhu..kalu dh sampai seru kawin la.tp..xtau bile.bile org tnye aina bile lagi??saya jawab la belajar dulu..tnggu keje dulu..awak(org yg bertanya) dulu la..alkisahnye cmni..mk Mr.A tnye saya bile nk kawin..adeh..xtau nk jawab cmne..ade ke saya jawab takut..hahahahaha..takut apenye??saya pun xtau takut ape..huhu..nasib baik Mr.A dh bgtau saya nk keje dlu.dia pun nk keje dulu..dalam mase yg sama mk Mr.A bg cdngan lagi korang tau x.saya dengar + gelak je la..bg respon skit.skit je??ade ke patut?patut la kot..dh xtau nk ckap cmne lg.

pesan cikgu saya time jumpe kt pesta buku.belajar dulu sampai habis.kalu nk smbung bljar, sambung dlu.jangan duk kasih-kasih(kapel) ke kawin ke.ade ilmu orang xpndang rendah pada kite.orang xbleh tindas kite.kalu xde ilmu nk buat cmne??nk kasih ke kawin ke tggu dlu..dh smpai jodoh ade la tu.ni pesanan cikgu yang saya paling suka dan ingat smapi skrang.die ajar PJ time saya form 1-4.ape yang die ajar sampai skrang saya ingt sebab saya blajar jugak dlm subjek anatomi & fisiologi.alhamdulillah..

pape pun, setiap orang ade pandangan dan pendapat masing-masing..ni juz my opinion.xsalah nk blajar dlu ke, keje dlu ke ataupun kawin dlu.setiap yang berlaku ade hikmah di sebaliknya dan selamat menjalani kehidupan dengan lebih baik.insyaallah.. =))


~TQ~

❀ jenguk sudah,tekan sudah,baca sudah,kOmen je belum =) ❀

No comments: